Latest Movies :
Home » , , , , , , » Banjir Di Kedah: Lokasi Alor Setar dan Jitra

Banjir Di Kedah: Lokasi Alor Setar dan Jitra


Disclaimer : Bukan isu politik..kami tak minat politik ok! Tapi Buletin Utama dah buat kami bengang jugak la..

Berita yang tak ada di Buletin Utama

Kebanyakan pusat pemindahan di kuasai oleh Majlis Ketua Kampung (MKK-Kerajaan Negeri) di bantu oleh Pejabat Daerah serta kawalan keselamatan oleh Unit Amal. Usaha mengangkut dan menyelamat pun banyak dilakukan oleh kenderaan agensi kerajaan negeri.

YB-YB memang tak balik rumah. Terutamanya YB Anak Bukit, YB Bukit Lada, YB Bukit Pinang, YB Alor Mengkudu. Hinggakan sambutan ulang tahun Pemuda PAS Pokok Sena pun dibatalkan.

MB Kedah, Ustaz Azizan pun tak masuk pejabat dah beberapa hari.Selatan Kedah tak banjir, maka MB keluarkan arahan agar semua tenaga kerja Kerajaan Negeri di selatan Kedah datang membantu. Jabatan Kebajikan Masyarakat, Shahrizat Jalil, Khairy Jamaluddin hanya datang bersalaman selepas semua rakyat dah ada di pusat pemindahan.

Yang buat kami bengang tengok TV tu ialah diorang hanya tunjuk menteri datang salam saja dan pada masa sama menghentam Kerajaan Kedah tak hulurkan bantuan.. What the hacks??? Nampak ketidak adilan dan etika kewartawanan tiada di situ..hoho

Panas..panas..haha.. Apa pun kat bawah ni adalah gambar-gambar di beberapa lokasi di sekitar Alor Setar dan Jitra. Jom la usha2.. Buat pengetahuan semua, inilah banjir terburuk dalam Sejarah Penubuhan Negeri Kedah (yeke?)

Alor Setar


http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1134.snc4/149618_164893406866998_100000390197236_381783_5209710_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1134.snc4/149618_164893420200330_100000390197236_381787_7062646_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs096.snc4/36173_164900810199591_100000390197236_381854_3748012_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs056.ash2/36166_164901340199538_100000390197236_381857_5946984_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs056.ash2/36173_164900813532924_100000390197236_381855_2539973_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs116.snc4/36166_164901343532871_100000390197236_381858_147394_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs116.snc4/36173_164900816866257_100000390197236_381856_1694174_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs572.ash2/149432_164901703532835_100000390197236_381866_5031354_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs578.ash2/150076_164902220199450_100000390197236_381870_2396656_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs116.snc4/36173_164900806866258_100000390197236_381853_4788683_n.jpg

Lokasi:
1- Kediaman Rasmi MB Kedah, Seri Mentaloon
2- Lebuh Raya Darul Aman
3- Kompleks Belia dan Sukan
4- Jalan Kanchut
5- Yasmeen Stadium
6- KFC Stadium
7- Roundabout Stadium (Iklan Big Ship pun dah nak tenggelam.. hoho)
8- Royal Club Kedah
9- Taman Rakyat
10- Tak tau la rumah sapa ni..

Jitra

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs998.snc4/77149_163891416967197_100000390197236_375369_5484230_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs998.snc4/77172_163893533633652_100000390197236_375537_2067021_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1153.snc4/149584_163892790300393_100000390197236_375474_5596882_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1119.snc4/148136_163890176967321_100000390197236_375315_499171_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs244.snc4/39517_163890220300650_100000390197236_375317_8329100_n.jpg http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs569.ash2/149192_163890476967291_100000390197236_375330_4093871_n.jpg

Lokasi
1- KFC Bandar Darul Aman
2- Menjala ikan di highway PLUS Jitra
3- Taman Tasik Darul Aman Height
4- Sungai di Kepala Batas, Kedah
5- Terowong dekat airport lama
6- Depan YAWATA, Jitra


Kedai yang terselamat ialah...


http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1145.snc4/148761_163890886967250_100000390197236_375344_2270855_n.jpg

Dr. Rozmey !!!...
Share this article :

+ comments + 35 comments

November 7, 2010 at 11:42 AM

ang x duk kedah ang x tau kisah sbnar.....ang cuma dgr kabaq ja...kwasan aku kena bah...x dak lgsng pihak krajaan negeri mai hntaq bantuan....so jgn dgr ja klau x nmpak ngan mata sndiri...pikir² sndiri la noh

November 7, 2010 at 12:02 PM

Syahz..ang duk kdah tu ada ka kerajaan persekutuan mai salam ng ang..ulur bantuan k ang? ang ckp pn sdap jgk noo

November 7, 2010 at 12:11 PM

aku org kedah jugak.. pikiaq logik la.. kerajaan mana tak tolong rakyat dia time2 mcm ni.. kalau nak tlg skaligus mana dan.. syah oi.. pelan2 la

Aku tulis apa yg xdak dalam berita.. supaya org bleh bukak mata sikit dari dok dgq buletin utama yg sah2 kata kerajaan kedah tak buat apa2

November 7, 2010 at 12:20 PM

AMH Team: aku sokong sejuta%..at least ramai pmimpin negeri sanggup kotor demi rakyat..

November 7, 2010 at 12:27 PM

pikiaq2 sniri laa wey.awat depa buloq nk tunjuk ka keqajaan negri tlong dlm tv?

dah sultan tegoq keqajaan pusat bru mpa nk kalot tnjuk salam sana sini.
kalo tak tegoq tu smpai bila2 lah galas.zz

November 7, 2010 at 12:31 PM

kalau tak mau tunjuk pun jgn la kata kerajaan negeri tak buat apa habok langsung..

November 7, 2010 at 12:32 PM

tmpt aku mana ada sorg pun pihak krajaan ngri mai...padahai tmpat aku antara tmpat yg awal smpai bah...yg aku nmpak duk mai tmpt bg bantuan smua dr krajaan pskutuan ari ptama dah smpai tlg belah kami...azizan x nmpak pun mai salam pun x...tmbh lg mai antaq bantuan....ampa x kne bah bole la cakap cam 2...kna skali br tau...tmpt aku bkn aku saja kata cam 2...org yg sokong krajaan negeri pun bengang ngan depa...

November 7, 2010 at 12:44 PM

syah....

Berdasarkan ilmu cetek aku ni..

kita ada Majlis Keselamatan Negara bawah PM.. tp PM mc la ni.. TPM yang ganti..

MKN yg perlu buat meting awai lagi..... semua logistik dok dlm tangan Pusat. Peruntukan bencana bawah pusat. Betui dah la tu depa pi rumah hang..

jadi TV3 kenapa nak pertikaikan kerajaan negeri? time2 banjir ni buang sat la pasai politik ni...apa salahnya sama2 support...

MKN ada kuasa kerah semua ASKAR, SMART, JPA bagi support... bawak mai lori ASKAR, 4WD, Jeep dan sebagainya yg boleh randuk banjir untuk tolong rakyat yg dilanda musibah nie...

Macam tu jugak bantuan K. Negeri bagi kat JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT untuk handle mangsa2 banjir nie.. Azizan bagi kat Intitusi Kerajaan dan disini JKM salah satu darinya...ambik duit negeri pie edaq laa kat mangsa tapi dak dok hingaq pulak kata K.Negeri tak tolong sapa sekoq pn...

Yang aku tau Azizan dok perah otak dari awai kejadian lagi dan kat GALAS pon dia tak pie berkempen

November 7, 2010 at 1:01 PM

aiman
1 lg aku lupa ngak gtau..
khairy yg duk jauh pun mai bg bantuan n salam ngan aku...
aku x nmpak plak azizan mai duk salam kt tmpat aku...pdahai tmpt dia time 2 x kna lg bah..
bah thn 2005...
menteri besaq kedah ada jgak mai tgk & bg bantuan kt tmpt aku..ampa duk dgr ja cakap org tp x alami sndiri...
ampa x kena bah ampa pndai la kata yg nie x btoi yg tu x btoi..
klau tmpt aku x kna bah aku bole kata cam²..yg kata krajaan negeri duk perah otak apa...nak tlg org pun duk kena perah otak ka??
awt ada soalan kuiz ka kna perah otak smpai cam 2 skali???

November 7, 2010 at 1:12 PM

khairi mai salam dgn ang syahz?? , haha... maaf ckp jgn la jd bodo... dia tu bukan menteri... dia tu nothing setakat rembau kecik dari yan xpayah sembang la.. ustaz azizan kena jaga 1 negeri oi.. pikir la guna akai jgn guna otak je..

November 7, 2010 at 1:14 PM

aku dah jawab persoalan bantuan tu, merangkumi sapa yg bertanggungjawab.. so aku nampak ketidakpuasan hang dan makin terfokus sedikit demi sedikit.

hang tak pueh hati kat azizan..haha

bab azizan tak mai salam dgn hang tu hang p la setel dgn dia..

dia dah bg bantuan, JKM yang sampaikan,dan dia buat meeting dgn KTM supaya buat laluan bg ayaq bleh lalu.. cuma dia tak pi bsalam kat tmpat hang ja.. yg tu aku tak tau nk kata apa..hang kna tanya dia atau org2 yg tau..

tp yg aku nak TEKANkan ialah..

isu aku bukan pasai azizan.. tapi etika kewartawanan yang berat sebelah.. tu ja

AMH tak minat politik...

November 7, 2010 at 1:25 PM

aku bkn kata aku x puas ati ngan azizan
tp aku rasa apa yg ang kata 2...
ang dpt maklumat smua nie dr internet..wartawan jln kan keja dorg..cam korg la..dgr kabar ntah dr mana punca tnpa soal dulu terus hentam yg org lain salah tp korg jugak yg bagus...
nak kata kt spa pun pikir dulu diri dah cukup bagus ka..jgn kata org lain salah klau kita pun teruk...
aku nak gtau cara apa yg aku alami sndiri time bah...
aku leh tgk spa yg tlg spa yg x tlg..bkn dgr apa yg org lain kata...siasat dulu btoi ka x apa depa cakap...
nie klau org gtau kata org kena bah smua dah selamat duk rmh msg² ang pn pcaya la sbb x tgk dgn sndiri...

November 7, 2010 at 1:45 PM

banjir di kelatan dulu, benda yg sama MKN yg jalankan tugas.. Kerajaan negeri akan bg bantuan melalui JKM..

aku nak cakap xpnah affected dgn banjir xbleh jgk..aku dok di kodiang bhai.. 2005 pnah kena.. kot belah padang sera nu habih bah..aku pn penah rasa.. Alhamdulillah thn ni ayaq mai lalu sat saja.. tu pn kena jugak kot belah kota siputeh..

nak habaq bagi ni bukan persoalan baguih ka dak.. tp ni persoalan fakta yg aku cuba bawak nk bg hang paham.. fakta mcm mana peranan MKN, JKM, Kerajaan Pusat dan Negeri dalam mendepani banjir..

Semua termaktub..Aku kena study benda ni, hang pun kena.. supaya kita jelas dan tau apa peranan stiap entity..

November 7, 2010 at 2:03 PM

mintak maaf Syahz kot kasar bhasa.aku kedah jgak bah ni.hg kna pkiq gak hg tu sapa suma menteri2 nk p salam kt hg.hg pkiq kedah kecik ka.pakat2 la tlg.time ssah cmni pn nk kalot politik pa kejadahnya...sowiee aku paham perasaan hg tu syahz

November 7, 2010 at 2:14 PM

syah suarakan ketidakpuasan hatinya atas insiden banjir ni.. itu saja..

yang lain2 tu jgn la dok hentam2 plak dia plak..

kalau ada benda yang tak btoi sama2 kita bawakkan hujah dan fakta.. supaya semua jelas dan faham

AMH tak berniat nak bermusuh dengan sesiapa.. dan AMH ni bukanlah tempat untuk mencetuskan permusuhan.

AMH adalah untuk semua.. Peace

November 7, 2010 at 2:28 PM

xpuas ati azizan xsalam ngan dia xlogik lngsung.pk la dlu tah dia keja belambak nk wat lgi rakyat bkn sorg.kalo aku lah xkesah sapa tlg yg pnting syukur pa yg dpt.

November 7, 2010 at 3:24 PM

xdak2 bukan nak hentam pasai banjir tu... tp apokah releven nya bantuan banjir dgn "salam " , awat kalau ustaz azizan mai salam semua ayaq tu surut ka?? , syah dari tuding jari dkt memana baik musahabah diri.. ALLAH baru uji xkn nk marah MB.. try la marah ALLAH awat allah bagi bah tu mai.. apo la.. xsyukur.. xde ayaq bising , dapat byk ayaq pun bising..

November 7, 2010 at 4:39 PM

bleh slam dgan khairi pn bngga.apa yg bes sgt dgan dia

November 7, 2010 at 6:37 PM

relax ar wei...kita cerita psai banjir.. bukan politik... kalau depa semua x mau tolong x pa... kita tlong ja diri sendiri.. x pyah nak tumggu depa... depa dok bg bantuan tu pon x taw ikhlas ka dak... yang penting syukur dgn apa yang ada.. dan ambik ikhtibar dgn apa yg berlaku...PEACE!!

November 7, 2010 at 6:44 PM

nak tambah sikit lg....x yah la nk gaduh sesama bangsa sendiri sbb politik...ada hikmah disebalik semua yg berlaku....dah kecoh sangat pasai ayaq...dapat truih ayaq sebnyak alam... tu menunjukan... kita x pyah nk gaduh2 pasai bnda kecik.. patut kita sama2 doa... mintak kt atas tu... insyaalah... apa pon dapat...(^_^)

November 7, 2010 at 7:17 PM

psai slm pn nk bekeqa..mgata kt ustat azizan lak 2.nk slm sgt mai la myg jumaat kt kg aku.slalu gak nmpk mai sorg2 nek qeta mecedis burok dia 2(burok2pn bkilat)..kehkeh..PEACE!

November 7, 2010 at 7:27 PM

syah: ust azizan kena salam dgn hang ja ka? kalau smua nak kira salam. aku yakin xda pemimpin mampu trun semua pusat banjir untuk salam. wakil kan ada. wakil xsmestinya kena org exco,MB. kalau mcm tu, PM kena salam la dgn smua mangsa banjir. khairy setahu aku xda jawatan selain MP Rembau.so dy mmg byk masa

November 7, 2010 at 11:06 PM

kalau semua rakyat kedah macam syah ni memang susah hidup.. kena banjir nak suruh menteri besaq mai salam bagi bantuan.. awat tak suruh obama turun sama...
hang ingat kedah ada 1000 orang menteri besaq ka?

November 7, 2010 at 11:49 PM

aku baca dari awai sampai habis... yang banyak nya post batu api ngan 'lebih sudu dari kuah'... tapi apa yg syah kata tu betoi... KERAjaan negeri mai bagi cekelat ja??? YB bulan mai bagi cekelat??? apakegajahnya??? tak tau cerita.. tak dok tempat pemindahan jangan dok buat cerita no... ada ka orang UMNGOK dok masak orang BULAN kata haram kalau makan??? nih nak kira macam mana??? nih dari telinga ALLAH yg bagi kat aku....

November 8, 2010 at 1:01 AM

haha...
bkn mslah salam ka x...
aku gtau pasai salam 2 sbb ada aiman tya aku...so aku gtau la...org tnya kena la jawap..
aku bkn duk harap azizan nak salam ngan aku...x paksa pun mai salam...
yg stgh 2 duk paham kot lain sapa suruh...
pa pun sory la noh kt AMH Team..
klau aku wt ang trasa ka apa ka...
yg duk hemtam aku 2 pun pandai² pikir la noh...aku mls nak kata apa...tp kna bringat la..ampa pun mnusia gak...dlm bab nie aku x sokong mana² pihak...tp nak gtau ja camana keadaan tmpt yg aku alami bah nie...yg lain kalu x puas ati gak nant kot tmpt ampa bah ampa try la rasa sndiri noh..
assalamualaikum..

November 8, 2010 at 1:20 AM

Hik hik lawak gak kedai terselamat Dr. Rozmey gak nak letak. Lawak lawak. lalala mmg cool Dr. Rozmey nih. Orang len tenggelam semua dia leh rilek gik tak terjejas ape2. Still standing gik depan kedai tak gerak-gerak.

November 8, 2010 at 8:39 AM

mn da krajaan ngeri yg xamik berat ngeri msing2.bkn sorg ja kena.rumh aku kt loqstaq kn gak..tp paras dada ja la.jgn cepat menuding jari kt sapa2. umno xmai pn xda mslh,krajaan ngeri bg bntuan bsyukur.sm2 tlg. kami xmnyalahkn sapa.xda nk mrh mn2 pihak.respek org loqstaq wlaupn bah trok rilex ja tgok..leh jln2, amik pic, gelak2.yg ptg bntu mmbntu.oleh itu beringatla bila kn banjir 2 bkn kita sorg ja, org len pn kn gak..jgn cpt slhkn mn2 pihak..

I LOVE KEDAH.PEACE!!

November 8, 2010 at 9:24 AM

aku rasa yang ni salah jabatan yang jaga tandop. tandop tutup, bah dulu baru buka. bah kat start kat changlon then jitra last kat loqstar. kalau tandop buka semua air mengalir saja p semua tempat bah tak teruk sangat. kat belah pendang tak bah pun. 5 tahun dulu belah tu bah jugak. aku rasa la depa saja nak jaga bendang dan ladang2 banyak belah sana. ni apa aku pikiaq, tak tau betul ka dak. bah kat changlon aku kena p selamat umah awek aku. kat pusat banjir geng PKR tolong sediakan tempat tidor, bagi selimut, makan semua. tak ada wartawan pun mai. mak awek aku puteri ummo, senyap saja makan nasi sebab lapaq sangat. banjir kira apa politik. org bangang ja duk menyalak macam anjing isu politik.

November 8, 2010 at 1:09 PM

dah2... actually team amh nk cite yg banjir2 yg berlaku dkt kedah je.. so masing2 ade tanggungjawab masing2.. kalu ade yg ikhas nk tolong g la tolong.. xdpt tolong duit.. doa2 la moga diaorg tabah... :)

dah2 kami AMH xminta isu politik , post di atas utk isu kemanusiaan bukan isu politik..

November 9, 2010 at 7:25 AM

banjir pon nk men isu politik....sapa nk tlong tu tlong la...jnji ikhlas kerana Allah...jgan dok tunding jari kat org lain...kita pon bila org mntak derma sqingit pon pyah nk bagi...sedarlah kesalahan sndiri sama...redha dgan ktentuan Allah....sya stju klaw bltin utama tu media penipu,phasut dan pjenayah..mna ada org buat baik semua.....

November 9, 2010 at 4:51 PM

biasa lah negeri pas..dh kalah kt batu sapi gn galas ari tu..kedah dh la spesis menteri kedekut cm kelantan..negeri pas mmg cmtu..jd apa2 bkn nk tlg parti lain..x pikir yg memajukn negara ni umno..tau nk fitnah mcm2..bongek sekor2..

November 9, 2010 at 10:39 PM

kuat politik buta btoi mamat ataih nie..hahaha

November 11, 2010 at 4:32 AM

@EnvyRecs : aku dh cakap kn kami post atas ni utk isu kemanusiaan yg hang duk bantai isu politik pasai apa? umno la pas la.. aku xpeduli aih..

ye la umno hang majukn negara tu yg rakyat semua kaya kn..

jd yg duk bntai mnteri kedah la , kelantan la.. ang tu specis mana plak yg xfaham aku ckp??

p/s: off topik kecuali nk tolong doa ke , takziah ke.. no politik.. kami xminat politik..

November 11, 2010 at 11:51 AM

shah - ko duduk maner?ko asik sebot "tempat aku" jekk..takde plak mention nama tempat ko..cube ko bgtau sket...so kitorg tau la btol ke xde org kerajaan negeri yg dtg "TEMPAT KO TU"...

November 11, 2010 at 5:57 PM

thnx AMH for da info.

semoga isu ni jd pengajaran kt kita. hgpa perasan dak? kdg2 tu kita sbg rakyat tak rasa nk gaduh pun. malah kesian lagi ada. tp oleh sbb pihak2 trtentu (xksah la BULAN ka DACING ka) bagi berita xbetoi fitnah sana sini yg membuatkan kita xpuas hati. aku bukan nk sebelah mana2, bukan juga nk berpolitik. aku mengaku aku xdak kt tempat kejadian so xleh kata lebih2. yang penting jom kita sama2 berdoa supaya kejadian banjir ni cepat selesai dan tak berlaku lagi. sedikit ujian Allah nak bagi kt kita nk tgk kta handle cmana.

aku suka dgn cara AMH menegaskan prinsip dia. salam sahabat

ps:cuba letakkan diri kita sendiri kt tempat seseorang pemimpin tu sebelum kita kata apa2. adakah kita mampu buat bagi semua puas hati? come on man.. rakyat bukan seribu dua.. berjuta bhai.. lain org lain akai. setakat yang aku tau sorang ja yang boleh pimpin manusia sebanyak mana pun iaitu pemimpin ulung kita Nabi Muhammad saw. buka mata, buka minda, tepuk dada, tanya iman

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Aku Muzik Hampa - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger